mc - dwa pytania...

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 29 Sty 2003, 17:52:34 CET

Dnia śro 29. styczeń 2003 17:31, Krzysztof Osetek napisał:
> jako ze nabylem ostatnio nowy dysk twardy moj system poszedl do
> wymiany... zainstalowalem base a potem do niego reszte - w kde w konsole
> jak uruchomie mc to zamiast lini obramowan mam polskie krzaczki... jak to
> wyleczyc? :) druga rzecz - chodze sobie po katalogach i jak wylacze mc to
> laduje z powrotem w moim kat. domowym - co zrobic zeby bash "podazal" za
> mc?
Co do pierwszego: Wystarczy ustawić czcionki na inne. Kliknij prawym
klawiszem myszki w oknie terminala (bez uruchomionego mc) a potem zmień
sobie czcionkę.

Co do drugiego: zauważyłem, że jeśli jest się zalogowanym jako root, to mc
poprawnie śledzi katalogi, natomiast jako user - nie śledzi. (zdaje się, że
to kwestia używanego shella). Jeśli chcesz, żeby było dobrze, dopisz sobie
do ~/.bash_profile takie coś:

mc ()
{
        mkdir -p $HOME/.mc/tmp 2> /dev/null
        chmod 700 $HOME/.mc/tmp
        MC=$HOME/.mc/tmp/mc-$$
        /usr/bin/mc -P "$@" > "$MC"
        cd "`cat $MC`"
        rm -f "$MC"
        unset MC;
}
export mc

To jest zawartość pliku /etc/profile.d/mc.sh, który powinien być parsowany
podczas logowania. Ale nie jest. Może ktoś wie, dlaczego? (to pozostawiam
jako problem otwarty)
--
                                                               Łukasz Maśko
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                      ICQ:              146553537