Maskarada :(

Tomasz Rutkowski rennis w o2.pl
Czw, 30 Sty 2003, 18:58:16 CET

Witam.
Wiem że pytanie jest tendencyjne ale już nie mam siły z nią. Siedzę nad
tym już 2 dzień.

Mianowicie mam sobie komputerek z dwoma kartami eth0 i 1 obie są takie
same (8139too).
Na serwerze wykonałem instalacje poldka serwerową. Następnie dokonałem
upgradu dystrybucji (ra - general, security i main) i na ipchains
zrobiłem maskowanie. Wszystko ładnie odpaliło no ale ponieważ stawiam to
bo potrzebuje htb więc zainstalowałem wszytsko daje regułki dla tc.
Nastepnie wszystko ładnie chodzi przez jakieś 5 sec, a potem nie ma
netu. No dobra pomyślałem pewno to wina kernela i pakietów bo słyszałem
że z 2.2x to nie chodzi za ładnie. Dodałem ścieżke do karnela 2.4.19
(/people/jack xxxx dla i586). Gdy skończył ściągać wszystko
zainstalowałem tabletki, a ipchains wywaliłem. Reboot i bryndza kernel
nie wstaje. W takim razie wziołem z mojej maszynki PLD (z tej co to
piszę jajko moje 2.4.20) przegrałem i poszło. Zabrałem się za
konfigurowanie przekazywania pakietów za ich pomocą ale wyrzuca mi bład
przy maskaradzie (-j MASQUARADE), że nie ma czegoś takiego niby.
Grzebałem z tym kupe czasu i dalej nic. Potem przypadkowo spostrzegłem
plik static-nat oraz static-route dopisałem adresy (nie wiem czy dobrze
bo za dużego info o tym nie ma) ale to nic nie dało :(
Wydaje mi się że chodzi to głównie o to że przy iptables jak dam mu "-j
MASQUERADE" to się rzuca.

Mam nadzieje, że ktoś już się spotkał z czymś takim i wie jak to rozwiązać.

Rennis