xawtv i nagrywanie filmow.

Grzegorz Pietrzak grzegorz.pietrzak w artikon.one.pl
Pią, 31 Sty 2003, 16:43:22 CET

Dnia pią 31. styczeń 2003 15:00, Grzesiek Sojka napisał:
> Ostatnio zaczolem si ebawic w nagrywanie avi'kow przez xawtv i mam
> pytanie:
> 	1) ustawilem to na Microsoft avi i dzwiek na 16 bit stereo ale
> podczas odtwazania mplayerem nic nie slychac pomimo ze twierdzi on ze
> dzwiek jest. Probowalem tez innych ustawien dzwieku ale nic z tego. Co mam
> zrobic?
> 	2) Mplayer twierdzi ze jest to raw avi (nieskompresowany) czym i
> jak go skompresowac?

To ja proponuję mencodera do nagrywania.
mencoder -tv:on:XXXX -oac mp3lame -ovc lavc -o program_tv.avi
zamiast XXXX musisz wstawić parę opcji dla twojej karty TV
jeśli to problem to napisz właśnie przeszedłem mękę konfiguracji
więc na świeżo mogę podpowiedzieć.
Z TV odrazu do DivX (albo Xvid - tego jeszcze nie zrobiłem)
i mamy w pliku program_tv.avi skompresowanego DivX-em avi-ka

A przy okazji może ktoś wie jak w mplayerze zorganizować sobie
programy do oglądania i przełączanie pomiędzy nimi z klawiatury
w prosty sposób? Są klawisze "h" i "k" którymi można przełączać
kanały ale to trochę męczące skakać po wszystkich możliwych kanałach.

Uprzedzę pytanie dlaczego oglądam telewizję w mplayerze.
Bo xawtv fullscreen to obrazek na środku w dużych czarnych ramkach
a w mplayerze jest tak jak ja chcę. (jest oczywiście możliwość, że nie wiem
jak to zrobić :-)).

--
Grzegorz Pietrzak
grzes w artikon.one.pl