FTP zrywane polaczenie

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Śro, 2 Lip 2003, 12:22:07 CEST

On Wed, 2 Jul 2003, plusik wrote:

> Mam na routerze PLD [ra], na ktorym jest masquarada dla mojej sieci
> lokalnej. Nie wiem dlaczego, ale bardzo czesto jest zrywana sesja
> FTP, np. zostawie cos do sciagniecia i wszystko leci, a za jakies 15
> min. transfer umiera i polaczenie jest utracone. Nie wiem czym to jest
> spowodowane i gdzie szukac przyczyny.

może połączenie kontrolne ftp (to przez które nie lecą dane) dostaje
timeout na masqueradzie i serwer zrywa połączenie? Zwiększ timeout
(ipchains -M -cośtam) lub zmniejsz keepalive na kliencie za masqueradą
(echo XXX > /proc/sys/net/ipv4/tcp_keepalive_time, gdzie XXX to mniej
czasu niż timeout na masqueradzie - w sekundach).

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :