kydpdict

Wieslaw Kierbedz sprawki w wp.pl
Sob, 5 Lip 2003, 00:23:58 CEST

Maciej Paszta wrote:

>Witam,
>Moj problem jest nastepujacy - nie moge tego skompilowac. Wywala mi
>nastepujacy blad:
>checking for Qt library name... failed
>configure: error: Cannot compile a simple Qt executable. Check you have the
>right $QTDIR !

W trakie kompilacji qt trzeba wyeksportować ścieżki do źródeł qt. Może
to też tego potrzebuje.
Możesz to na stałe wpisać /etc/pofile (oczywiście wymaga powtórnego
logowania),
wtedy, tak jak $HOME, będziesz miał obecny w systemie $QTDIR i parę
innych, a to jest końcówka mojego profile:
    QTDIR=/usr/lib/qt
    PATH=/usr/bin:$PATH
    INCLUDEPATH=/usr/include/qt:$INCLUDEPATH
    MANPATH=usr/share/doc/man:$MANPATH
    LD_LIBRARY_PATH=$QTDIR:$LD_LIBRARY_PATH
export PATH MANPATH LD_LIBRARY_PATH includepath
# vi:syntax=sh

Jeśli to nie poskutkuje (binaria - uic, moc, jak widać nie znajdują się
w QTDIR), to:
1. Sprawdź opcje konfigure (configure --help) - może da się podrzucić
właściwe lokacje.
2. Spróbuj autoconf.
3. Rozpaczliwcem ;( - zlinkuj uic i moc do /bin.
Błe, w INSTALL nawet nie ma takich wymądrzań.