komunikat: terminal do X

Wieslaw Kierbedz sprawki w wp.pl
Sob, 5 Lip 2003, 01:38:34 CEST

Tomasz Grobelny wrote:

>Jeżeli użytkownik ma przydzieloną konsolę to można normalnie pisać na
>terminal, kwrited to przechwyci i wyświetli. Z tym, że u mnie to nie działa i
>nie wiem dlaczego. Tj. sesja X nie ma przydzielonego tty. Może to wina
>devfs...
>
>Tomek
>
>_________________________________________
>http://pld-linux.org/ = faq, howto, newsy

Udało mi się, ale nie wiem jak dokładnie:
who
user pts/0
ja:) pts/1

#####pierwsz próba######
write user pts/0

albo
######druga próba########
write user
to chyba tym bardziej

a może obydwie, ale "user" już poszedł spać i nie mogę tego ustalić :(

Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o połączenie (nie pliki) dwóch
linuksów w sieci (tzn. logowanie i komunikacja zalogowanych
użytkowników, sambę i serwery trochę znam).
Pytanie, czy pts, to jakieś urządzenie - jak tty?
Bo na Ra (to ten, do którego pukałem) działa automatycznie, a na moim
nescie nie:
who
user :0.
W którym manie szukać?