htb, htb, a ja wymiękam

Jacek Rzęsista jasio w myslenice.pl.eu.org
Czw, 10 Lip 2003, 18:38:58 CEST

Dnia śro 9. lipca 2003 20:46, Grzegorz Siehien napisał:
> hello
>
> cel: priorytetowanie połączeń SSH za pomocą HTB (może być i CBQ, nie jestem
> wybredny :] ) tak, żeby zarówno wysyłka/ściąganie danych nie muliło
> połączeń ssh klientom zza maskarady jak i server mógł być obsługiwany z
> zewnątrz gdy podłączeni do niego klienci sciągają jakieś świństwa :]
>
> próby: wrr.. czego to ja nie robiłem.. manuale, przykłady itp. itd. było
> tego, oj było. coś tam wychodziło, przycinanie, dzielenie etc.... ale mimo
> wszystko nie potrafiłem zapewnić priorytetowania połączeń interaktywnych.
> [...]
A jak ograniczasz ruch wychodzący ? To trzeba postawić htb na interfejsie do
LAN-u i do świata. Przy czym ja np. mam tak, że do LAN-u dzielę po
użytkownikach, a do świata po usługach. I na głupim SDI chodzi to całkiem
całkiem na kernelu 2.2.25 (dzięki dzimi :D - ale jakbyś się jeszcze postarał
z tym ext3 to byłbym jeszcze wdzięczniejszy ;) ). Pokaż może jak wyglądają
Twoje regułki.
--
Jacek Rzęsista
mailto:jasio w myslenice.pl.eu.org