DNS cache problemy

Łukasz Woźniak wozny99 w poczta.onet.pl
Pią, 11 Lip 2003, 00:24:22 CEST

Witam
mam taki o to problem
#cat /etc/resolv.conf
domain
nameserver 127.0.0.1
w /etc/named.conf mam taka
zamiane reszta jest tak jak przy instalacji

zone "." IN {
        forward only;
        type forward;
forwarders { 195.114.161.2; 194.204.159.1; 194.204.152.34; };
};

jak odpytuje server
to najczesciej za 1 razem jest taki wynik
1)
# dig yahoo.com

; <<>> DiG 9.2.2 <<>> yahoo.com
;; global options:  printcmd
;; connection timed out; no servers could be reached

za drugim razem juz odpowiada (chodz nie zawsze)
ale czas jest fajnisty :| (czsem nawet 3669msec)
2)
# dig yahoo.com
         ---CUT---
;; Query time: 2537 msec
              ^^^^^^^
;; SERVER: 127.0.0.1#53(127.0.0.1)

za trzecim jest juz looz
3)
# dig yahoo.com
         ---CUT---
;; Query time: 8 msec
             ^^^^^^^
;; SERVER: 127.0.0.1#53(127.0.0.1)
czasem odpowie odrazu jak w 2 punkcie
# rpm -q bind
bind-9.2.2-1
# rpm -q kernel
kernel-2.2.25-2
#dig yahoo.com  @195.114.161.2
         ---CUT---
;; Query time: 90 msec
  a z tego co testowalem to max ok 400 msec

dodam ze lacze na ktorym stoi server nie jest
obciazone wlasciwie wcale

na drugim serverze tez mam tak skonfigurowanego nameda
i tam nie mam takich problemow (za pierwszym razem do 400msec pozniej
juz szybciutko :) ) obydwa sa wyupgredowane z ta roznica ze na tamtym
jest kernel 2.2.22-6.
w sumie nie wiem co z tym zrobic narazie daje w dhcp dns neti ale
wolalbym swojego

--
Pozdrowienia,
Łukasz Woźniak                       wozny99 w poczta.onet.pl