rtl8180l i kernel 2.4.20-x ( w sumie do cieciwy ! )

Tomasz Buziak t.buziak w spzoz.lukow.pl
Sob, 12 Lip 2003, 15:50:32 CEST

posiadam karte wlan pci z ukladem rtl8180l,
producent udastepnil do niej sterowniki pod linuxa (glownie przeznaczone dla
rh7.3,8.0 i suse8.2):

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?software=True&compamodel=RTL8180L

ale tak jak mozna sie doczytac na powyzszej stronie, stery powinny sie
kompilowac na gcc 2.9x i kernelu 2.4.x,
proces kompilacji na PLD Ra + 2.4.20-9 cieciwy, przebiega bez bledow, zas
zaladowanie modulu powoduje Segment Fault i zwis przy reboocie systemu.

zmuszony zostalem do uzycia kernela z suse8.2 (2.4.20) do ktorego byly
przygodowane zrodla do kompilacji modulu rtl8180l, a takze zmiany wireless-tools
na nowsze, bo przy nadawaniu paramtrow dla interfejsu wlan0, za pomoca iwpriv
takze wystepowal Segment Fault.
po takich bojach udalo mi sie uruchomic karte (thx za pomoc SkIbI), ale dalej
nie startuje tak jak powinna, poniewaz nie lapie autentykacji za pierwszym razem
i musze wykonywac podwojnie linkowanie interfejsu:

#!/bin/bash
iwpriv wlan0 wlan_para channel=10
[...]
iwpriv wlan0 enable
iwpriv wlan0 disable
iwpriv wlan0 enable
ifconfig wlan0 [...]

do tego, na jajq suse, mam klopoty z odpaleniem nagrywarki i iptables !!
oczywiscie wolalbym uzywac kernela pld 2.4.20 z ktorym nie mialem nigdy
problemow oprocz tej karty..

czy moze ktos juz zaja sie tym problemem w pld?
czy ewentualnie, dana sytuacja moglaby byc wzieta pod uwage w przyszych pracach
nad naszym ukochanym systemem ?

ps. na zyczenie moge ukazac logi z boju

--
pozdrawiam ...