/etc/shells

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Pon, 14 Lip 2003, 23:49:50 CEST

On Mon, 14 Jul 2003, Szymon 'trasher' K wrote:

>   Moze mi ktos powiedziec jakie programy korzystaja z /etc/shells,

grep shells /etc/pam.d/*

poza tym może jakieś programy, które tam grzebią bez pamów (np chsh o
ile się nie mylę).

>   poza proftpd oraz, czy sa jakies przeciwskazania, zeby (dla celow
>   wlasnych) wpisac tam /bin/false?

takie, że stosuje się to jako kolejne zabezpieczenie przed używaniem
"systemowych" kont

>   A tak BTW nie moge zrobic, zeby user, ktory jako shell ma /bin/false
>   mogl sie dostac do swojego katalogu przez ftp. Gdzie wpisac:
>   RequireValidShell off , bo probowalem juz wszedzie chyba.

wywalić pam_shells z /etc/pam.d/ftp

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :