Stary Hercules i kłopoty z odpaleniem go

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 15 Lip 2003, 00:01:30 CEST

Dostałem od kumpla monitor i kartę Hercules (takie stare ustrojstwo,
właściwie kompatybilne z Herculesem). Chciałem podpiąć to do mojego kompa i
wykorzystać do wyświetlania logów. Zainstalowałem, wkompilowałem w kernel
odpowiedni fragment i... kiszka. Kernel raportuje poprawnie:

mdacon: MDA with 8K of memory detected.
Console: switching consoles 13-16 to MDA-2

ale nic nie jest wyświetlane. Próbowałem robić np.
echo coś tam > /dev/tty13
ale nic z tego. Kumpel poradził mi, żebym wyjął pozostałe karty graficzne
(mam jeszcze dwie, jedna AGP, druga PCI) i wtedy sprawdził, czy się odpali.
Zrobiłem tak - zadziałało, więc karta i monitor dobre. Ale przecież nie o
to chodzi.
Poszperałem na sieci, znalazłem jakiś patch, który powinien pozwolić na
poprawne odpalenie kart kompatybilnych z Herculesem. W wyniku nałożenia go
powyższy komunikat zmienił się na:

mdacon: Hercules compatible (hopefully) with 8K of memory detected.
Console: switching consoles 13-16 to MDA-2

ale dalej brak oczekiwanego efektu. Czy wie ktoś, co z tym fantem zrobić?
Czy da się tą kartę jakoś odpalić? Byłoby mi to bardzo przydatne.
Pozdrawiam.
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                       GG:                2441498