Bezpieczenstwo....

Poul poul w pf.pl
Wto, 15 Lip 2003, 13:00:13 CEST

Witam

Mam pytanko, na co w szczegolnosci trzeba zwrocic uwage starajac sie
"zabezpieczyc" serwer.

Aktualnie jedyne co potrafie to skonfigurowanie Postfixa by ograniczyc
do niego dostep i utworzyc pewne reguly w iptables.

Ale co jeszcze ??

Aha, czy w PLD jest jakis hmm.. firewall ?? Jakis programik co bedzie
wpisywal reguly do iptables. Cos jak Shorewall ktorego uzywam w MDK.

No i prosze takze o jakies rady dla poczatkujacego uzytkownika Linuxa.
Narazie probowalem RedHata (Ale nie chce sie odpalic na mojej plycie... zle
wykrywa USB i ma problemy z dyskami). I aktualnie staram sie z MDK,
ale on jest jakis dziwny. Nie idzie nic skompilowac ze zrodel.
wyskakuja mi jakies bledy z perlem, a perla mam zainstalowanego.

Znajomi mi poradzili bym zainstalowal PLD bo "dobre bo Polskie"
Tak wiec chyba dzisiaj zabiore sie za inastalacje, moze sie nawet uda
zrobic z niego PLD DC (chyba to tak sie pisze). Narazie jednak
przygladam sie jakie poruszane sa problemy i na co sie przygotowac w
czasie instalacji.

Tak wiec istnieje duze prawdopodobienstwo, ze bede was nekal roznymi
pytaniami.

--
Pozdrowienia,
 Poul                          mailto:poul w pf.pl