Problemy z nagrywarka 48x

Boski Cinek boski_cinek w o2.pl
Pią, 18 Lip 2003, 18:28:53 CEST

Cze!
Wpadl mi ostatnio w rece prawdziwy demon szybkosci-nagrywarka 48x.
Wszystko byloby cacy, ale mam z nia pewne problemy:

-przy nagrywaniu plyt przy pelnej predkosci moje dyski nie nadazaja
przez co bufor czesto jest zaladowany w 3%. Na szczescie mam
Burn-proof'a ktory nie pozwala na blad "Buffer Underrun", ale troche
mnie to drazni. Poza tym procesor jest obciazony w 100% (podobny problem
mam przy kopiowaniu CD na dysk-nigdy nie wyrabia wiekszych predkosci niz
~3Mb/s) co uniemozliwia normalna prace w czasie nagrywania plyt. Dysk to
Seagate Barracuda (nie wiem ile, bo stacja dyskietek mi zaslania ;-D)
40Gb z wlaczonym DMA (przez hdparm). Nagrywarka idzie przez ide-scsi Da
sie cos na to poradzic? Moze daloby rade puscic wypalarke przez ide??
Poprzednia (Yamaha) nie chciala chodzic bez emulacji SCSI. Czy w ogole
sa nagrywarki wypalajace pod linuxem plyty przez IDE?

-Przy nagryawniu w trybie DAO (cdrdao) naped ustawia maksymalna predkosc
pomimo, ze niektore plyty maja napis "4x-40x compatible" albo nizej.
Powinienem sie tym przejmowac? Moze miec jakis wplyw na zapisane dane?

-Uzywam GToaster'a (wiem, wiem, staroc, ale bardzo go polubilem) i
ustrojstwo nie pozwala mi ustawic wiekszej predkosci nagrywania niz 24x.
Niby cdrdao sam ustawia maksymalna predkosc, ale cdrecord (przynajmniej
nie zauwazylem) juz nie. Moze ktos z was tutaj dal rade cos wyczarowac?
Wiem, ze to frontend, wiec gdzie powinienem szukac przyczyny-w tosterze
czy w pakiecie cdrtools?
GToaster-1.0Beta5-2 (ktos to jeszcze rozwija??)
cdrtools-1.11a39-1

|3 0 $ |< !   < i N e |<
"Najsprawiedliwsza opinia o większości kobiet
jest obrazą dla ich wyjątków." (A. Świętochowski)