Problemy z nagrywarka 48x

Fryderyk Dziarmagowski freetz w gmx.net
Pią, 18 Lip 2003, 18:46:02 CEST

On Fri, 18 Jul 2003 18:28:53 +0200
Boski Cinek <boski_cinek w o2.pl> wrote:

> Cze!

Cze Boski Cinku! 8-)

> [...]
> problem
> mam przy kopiowaniu CD na dysk-nigdy nie wyrabia wiekszych predkosci
> niz
> ~3Mb/s) co uniemozliwia normalna prace w czasie nagrywania plyt. Dysk
> Seagate Barracuda (nie wiem ile, bo stacja dyskietek mi zaslania ;-D)
> 40Gb z wlaczonym DMA (przez hdparm). Nagrywarka idzie przez ide-scsi
> Da
> sie cos na to poradzic? Moze daloby rade puscic wypalarke przez ide??
> Poprzednia (Yamaha) nie chciala chodzic bez emulacji SCSI. Czy w ogole
>
> sa nagrywarki wypalajace pod linuxem plyty przez IDE?

1. jeśli piszesz o wypalaniu danych AUDIO, tudzież ich zgrywaniu na dysk
to wiedz, że z kernelami 2.2 i 2.4, mającymi sterowniki ide-cd które
można rozbić o dupsko, niewiele zdziałasz. Dla audio nie działa dma i
stąd ta zadyszka systemu. Problem nie powinien występować z innymi
formatami danych.

2. wypalarki bez emualcji scsi: czytaj na końcu postu

> -Przy nagryawniu w trybie DAO (cdrdao) naped ustawia maksymalna
> predkosc
> pomimo, ze niektore plyty maja napis "4x-40x compatible" albo nizej.
> Powinienem sie tym przejmowac? Moze miec jakis wplyw na zapisane dane?

nie. cdrecord/cdrdao zajmą się tym za Ciebie.

Jeśli chcesz normalnie pracować z Twoją wypalarą, to nie obejdzie się
bez przesiadki na kernel 2.6, gdzie opisany przeze mnie problem nie
istnieje. z 2.6 nie trzeba używać emulacji scsi, wystarczy w miarę
aktualny cdrtools > 1.11a39. Działa to naprawdę dobrze, wystarczy
powiedzieć cdrecordowi, że dev=/dev/hdx.
Szczerze mówiąc dopiero z kernelem 2.5/6 zobaczyłem, jakie są prawdziwe
możliwości mojego cd-recordera.
Dodam na koniec, że celowo pominąłem obsługę ide-cd dla kerneli 2.4, bo
jak na mój gust jak coś działa tak jak to, to lepiej sobie tym głowy nie
zawracać i używać emulacji SCSI.

--
[ Refugiado Comunista <freetz w gmx.net> ]
[   JID: freetz w jabber.bettercom.de    ]