budowanie mod_perl

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Sob, 19 Lip 2003, 13:58:42 CEST

Piotrek 'Drozdo' Drozdowski <drozdo w pf.pl> [18-07-2003 23:01]:
> Mi sie nie buduje:

SOA#1, podeślij mi na maila pełny buildlog i wersję rpm.

> unlink
> /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.0/i686-pld-linux-thread-multi/Apache/test.
> pm Cannot forceunlink
> /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.0/i686-pld-linux-thread-multi/Apache/test.
> pm: Permission denied at -e line 1 make: *** [nuke_Apache__test] Error 255
> error: Bad exit status from /var/tmp/rpm-tmp.75675 (%install)

> prawa dostepu czyli drobnostka, ale nie wiem o co chodzi z "at -e line1" i
> nie wiem gdzie sa zle prawa...

Nie taka drobnostka i nie chodzi o prawa dostępu.  Wykonywane jest coś
w rodzaju "perl -e 'unlink "/usr/lib/.../test.pm'", a ponieważ user,
z którego budujesz, nie ma do tego uprawnień, wypisywany jest błąd.
Perl stara się pokazać, gdzie dany błąd wystąpił, podając nazwę skryptu
i numer linii.  To jest jednolinijkowiec, więc nazwa skryptu to "-e".

> Nie buduje z roota, ale jak mam dgzies permission denied to daje 'sudo'
> rpzed ./builder... lenistwo ;) A tak btw to co moze sie popsuc przy
> budowaniu z roota?

Możesz sobie nadpisać jakieś pliki w systemie, jeśli instalacja lub
jej część pójdzie do / zamiast %{buildroot}.  A w powyższym przypadku,
wyleciałby moduł Apache::test (i prawdopodobnie też inne).

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]