[OT] skrypty

Boski Cinek boski_cinek w o2.pl
Nie, 20 Lip 2003, 13:45:55 CEST

Witam!
Wiem, ze to raczej pytanie na grupe pl.comp.os.linux, ale jakos tak
wyszlo;-). Bawie sie ostatnio troche skryptami powloki i mam z nimi
problem, ktory nie bardzo wiem jak rozwiazac. Mam np. skrypt:

#!/bin/sh
polecenie $1

zapisuje go jako np.abc. I teraz gdy uruchamiam:
$abc jakisplik.xyz
to wszystko dziala cacy i w ogole, ale jezeli w tym pliku znajduja sie
odstepy (np. "jakis plik.xyz") to za cholere nie chce tego pociagnac. Da
sie to jakos obejsc? Probowalem zamieniac $1 na '$1' albo "$1" ale to
psuje caly skrypt oczywiscie.

I jeszcze jedno pytanko. Jak najprosciej wstawic date (w postaci
dd.mm.yyyy) do nazwy pliku. Tworze sobie kopie zapasowe i chcialbym zeby
za kazdym razem wrzucal do nazwy aktualna date, aby otrzymac plik:
backup-dd.mm.yyyy.tar.gz
Z gory dzieki za wszelka pomoc

|3 0 $ |< !   < i N e |<
"Najsprawiedliwsza opinia o większości kobiet
jest obrazą dla ich wyjątków." (A. Świętochowski)