serwer i maly problem

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Wto, 22 Lip 2003, 14:33:52 CEST

On Tue, 22 Jul 2003, MrRobby wrote:

> jest sobie siec jak na rysunku ponizej
[...]
> [...]
> Czy ktos mi moze powiedziec jak konkretnemu gosciowi w sieci LAN
> przyporzadkowac rutowalny numer IP tak jak na rysunku. Gosciu
> 192.168.1.4 jest w lanie ale w necie jest widoczny pod numerem
> 81.xxx.xxx.12 a nie jak wszyscy pod .11. Niechodzi mi o jakies
> przekazanie wszystkich portow w ipchains. Chce by gosciu mogl korzysac
> ze wszystkich zalet zew IP tak jak by wogole nie byl w lanie :) ale przy
> tym wszystkich widziqal :) ale zamotalem mam nadzieje ze ktos to
> zroumie. Troszke sie juz mecze z tym tematem i dalej nic :( Moze ktos

Wystarczy żeby gość sobie skonfigurował dwa adresy (czyli 192.168.1.4
żeby łatwo widzieć ludzi w lanie, oraz 81.*.*.12 żeby być widocznym ze
świata), a na serwerze ustawić routing dla tego jednego adresu (.12) przez
eth1.. w PLD chyba do tych celów służy /etc/sysconfig/static-routes.

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :