Samba jako PDC dla WinXP(Pro)

Tomasz Woźniak ctr w post.pl
Śro, 23 Lip 2003, 23:03:42 CEST

Witam.

Dnia 03-07-23 20:30, Użytkownik Jakub (mick3y) Mikusek napisał:
> [root w samba samba]# smbpasswd -t image
> change_trust_account_password: unable to read the machine account password for domain IMAGE.
> [root w samba samba]#
>
> Co przeoczyłem? :-O

Masz problem podobny do Wieska. Sprobuj moze od odlaczenia serwera XP od
sieci. Prawdopodobnie podpioles sambe za wczesnie i ubzurala sobie ze
szefem domeny jest twoj XP.

Nie wiem czy zadziala taka opcja w global:

password server = <bazwa NetBios twojego serwera>

Szczeze mowiac nie mam pomyslu jak inaczej przekonac do tego sambe, bo z
doswiadczenia nie podpinam XP Pro pod sambe nieskonfigurowana na os
level min=60. Kiedys na sambie 2.0.x mialem problem jak 2000 przejela
kontrole nad domena. Pomogl upgrade do 2.2.x i reczna dlubanina, ale nie
znam przez to metody postepowania.

Przy okazji dodam, ze musiusz miec takie opcje jak:

domain logons = yes
encrypt passwords = yes - o ile nie uzyles plikow rejestru do zmiany w
WinXP usuwajacej szyfrowanie hasel
preferred master = yes
domain master = yes
smb passwd file = /plik/gdzie/masz/smbpasswd

--
========
  TomLee

Podstawowa Prawda Informatyki: Jeżeli opanowałeś już wszystkie możliwe
wyjątki, to zapomnisz do jakich reguł się one odnoszą.