jajo 2.6 + lirc - patch

Wieslaw Kierbedz sprawki w wp.pl
Czw, 31 Lip 2003, 19:54:11 CEST

Użytkownik Tomek Orzechowski napisał:

> Zdaje się devfs wywalili (?), teraz jest udev czy jakoś tak.

Jest.
Udev to ma być demonik dostępny z poziomu usera (jakiś udevd).
A kłopot w tym, że nie do końca wiadomo (ja jeszcze się ze wszystkim nie
połapałem) jak to czyta swoje modprobe.conf i devfs.conf.
Kiedyś wystarczyło dodać include modprobe.conf do devfs.conf, ale teraz
modules.conf nie jest używany.

Miałem w modules.conf:
alias char-major-81 videodev
alias char-major-81-0 saa7134
alias char-major-10-1 psmouse
pre-install psmouse modprobe mousedev
i po wygenerowaniu modprobe.conf mam:
alias char-major-10-1 psmouse
alias char-major-10-32 mousedev
alias char-major-13 input  <<<<------------- a input jest statycznie w
kernelu!?
alias char-major-13-32 mousedev
alias char-major-81 videodev
alias char-major-81-0 saa7134
install char-major-10 /bin/true
install char-major-10-1 /bin/true
install psmouse { modprobe mousedev; }; /sbin/modprobe --ignore-install
psmouse
wszystko mniej więcej się zgadza.

no i sterowniki tv (sa7134) ładowały mi się przy starcie automatycznie
(tu jest zagadka), a myszy nie, musiałem dopisać do modules - dlaczego!?
Ponadto system ładuje fs z filesystems i moduły potrzebne usługom z init.d.
A to wszystko na statycznym dev - bez devfs. Kiedy do tego dochodzi
tworzenie potrzebnych urządzeń, to mechanika jest bardziej skomplikowana
i samo modules nie wystarcza - prawdopodobnie hak siedzi gdzieś w
devfs.conf.

--
Wiesław Kierbedź
gg  2128870