zrywanie sesji SSH

Adam Jurkiewicz a.jurkiewicz w herc.com.pl
Śro, 4 Cze 2003, 09:13:47 CEST

Dnia śro 4. czerwca 2003 01:19, Bartłomiej Ogryczak napisał:
> A da to zmienić w ssh po stronie klienta? Czy tylko po stronie serwera
> lub używając sysctl?
Ja wykonałem to tak :

1. Przeczytałem dokumentację ....
[adam w bastion adam]$ man 5 sshd_config

   ClientAliveInterval
             Sets a timeout interval in seconds after which if no data has
             been received from the client, sshd will send a message through
             the encrypted channel to request a response from the client.  The
             default is 0, indicating that these messages will not be sent to
             the client.  This option applies to protocol version 2 only.

2. ustawiłem w /etc/ssh/sshd_config jak zapisałem w poprzednim poście

3. wykonałem /etc/rc.d/init.d/ssh restart ... i już szef przestał narzekać, że
mu sesję zrywa - a używał OpenSSH z Mandrake 9.0, szedł przez maskaradę do
PLD routera i poprzez portforward do drugiego serwera PLD ( na 192....) i tam
uruchamiał aplikację w screenie.

--
Adam Jurkiewicz : Inżynier Serwisu Linux
HERC : Linuxowe Systemy Sprzeday Detalicznej