dd i dyski twarde

"Łukasz C. Jokiel" Lukasz.Jokiel w klonex.com.pl
Pią, 6 Cze 2003, 08:41:54 CEST

Użytkownik Andrzej Szombierski napisał:

>najważniejsze żeby był odmontowany/zamontowany read-only.

Kiedyś robiłem to przy użyciu dyskietki startowej do slacka. Montowało
się po nfs serwer i jeszcze tego image przepuszczało przez gzipa.
Trwało 2h na iP133MHz z dyskiem 1,2GB. Dość ważne było aby (na kompciach
był też win) aby wczyścić "końcówki" (mksem), wtedy image był 20% mniejszy.

W drugą stronę identycznie, potem tylko zmiana IPków (kompcie w pracowni
dla studentów).

 W jednym był potem dysk 2.1GB, wystarczyło odpalić PQMagic 4.0 wersję
dla konsoli (darmowy).

--
  -=[ Lukasz C. Jokiel ]=- | Klonex VCS, Zbozowa 27, 45-837 Opole.
CCNA & CCCS; DOCSIS,HFC,CMTS,cable modems,ISD; Linux Cable Services