2xWAN + Maskarada

Grzegorz Saracki sarak w gisz.net.pl
Pią, 6 Cze 2003, 11:54:47 CEST

Cześć

Mam router na PLD z podłączonymi dwoma ISP a z drugiej strony LAN.
Juz trochę się z tym męczę i pewne sukcesy są, tzn zrobiłem wybieranie
jednego z WAN poprzez zrobienie w tabelek reutingu tak jak pisze na
lartc.org. Tabela jest wybierana po adresie źródłowym .
I w zasadzie to działa. Tylko że w LAN mam adresy 192.168. , maskuje je
, część na nr ip należący do jednego ISP a część na drugie łącze, i tu
się pojawia problem.

Maskowanie jest POSTROUTING - po routowaniu więc wybieranie tabeli po
adresie src nie działa, w tym momencie adres jest jeszcze nie
zamaskowany. Nie udaje się dać SNAT do PREROUTING. Czy ktoś wie jak to
obejść?

pozdrawiam
--
+--------------------Grzegorz Saracki aka Sarak--------------------+