montowanie zasobow NFS

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Pon, 9 Cze 2003, 18:35:27 CEST

On 9 Jun 2003, Michał Straszak wrote:

> Witam.
>
> Gdzie i co trzeba wpisać, żeby system podczas startu montował katalogi
> NFS? Nie pytam jak, bo to wiem i mógłbym sobie odpowiednie komendy
> dopisać np. do /etc/rc.d/rc.local, ale chodzi mi o to, żeby było
> ładnie/poprawnie/jak należy. Widziałem jakieś /etc/rc.d/init.d/netfs
> przy zatrzymywaniu interfejsów sieciowych w /etc/rc.d/init.d/network,
> ale tego w PLD sie chyba nie używa (nie ma takiego pliku), a
> przynajmniej rpmfind.net nic na ten temat nie wie.
>
> z góry dzięki.
> (tak jakby ludzie większych zmartwień nie mieli, nie? ;)

> [...]

SOA#1 :)

w /etc/fstab mam tak:
kukuck:/home/users/qq/shared    /home/users/qq/shared   nfs rsize=8192,wsize=8192       0 0
kukuck:/home/Apt                /var/cache/apt          nfs rsize=8192,wsize=8192       0 0
kukuck:/home/OOo                /usr/local/OpenOffice   nfs ro,rsize=8192,wsize=8192    0 0

a montowaniem zajmuje się /etc/rc.d/init.d/nfsfs

# rpm -qf /etc/rc.d/init.d/nfsfs
nfs-utils-clients-0.3.3-9

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :