Postfix i autentykacja w my_domain

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Śro, 11 Cze 2003, 12:53:22 CEST

Bartek Jakubski wrote:

> Mam trochę trudności ze zrozumieniem o co tak _naprawdę_ chodzi. Możesz
> jeszcze raqz napisać co chcesz dokładnie osiągnąć?

Mam kilka ISTOTNYCH aliasów na grupy użytkowników (wszyscy są w mojej
domenie!). Dotychczas a każdym razem gdy była potrzeba wysłania listu na
któryś z aliasów po prostu go "włączałem" poprzez edycję aliases i
newaliases. Działa ale jest upierdliwe ;-)
Potem przechodząc na postfiksa znalazłem tą dyrektywę z klasą
użytkowników, którzy mogą wysłąć na dany adres. I świetnie! Tylko co z
tego jak ktoś wykuma, że jak wpisze w pole From nadawce, który może słać
na te aliasy? Dostanę spam albo inny syf (wierz mi były różne przypadki
z odp do wszystkich włącznie :-) I w zasadzie tylko w tym jednym
przypadku to sprawdzanie, że to From to jest faktycznie "to From", które
być powinno przydałoby się... Dlatego pytam, że może jakoś z IP
zakombinować i przypiąć niektórych użytkowników do IP (ale najlepiej
tylko w momencie wysyłania na te aliasy - mam chyba za duże wymagania
;-) jednak wciąż uważam, że byłaby to b. dobra, I chyba nie tylko dla
mnie użyteczność...)