Postfix i autentykacja w my_domain

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Śro, 11 Cze 2003, 14:01:38 CEST

Jacek Konieczny wrote:

> Jak i gdzie dokładnie przypisujesz użytkowników do takiej klasy?

To wygląda tak (cała kongiguracja):
w main.cf

smtpd_restriction_classes = klasa
klasa = check_sender_access hash:/etc/mail/mapa_nadawcow, reject

i do
smtpd_recipient_restrictions = permit_sasl_authenticated,
                                 reject_unknown_sender_domain,
                                 reject_invalid_hostname,
#                               reject_non_fqdn_hostname,
#                               reject_non_fqdn_sender,
#                               reject_non_fqdn_recipient,
                                 reject_unknown_sender_domain,
                                 reject_unknown_recipient_domain,
                                 reject_unauth_pipelining,
---> to                                check_recipient_access
hash:/etc/mail/mapa_odbiorcow,
                                 permit_mynetworks,
#                               reject_unauth_destination,
                                 reject_maps_rbl,
                                 check_relay_domains,

oczywiście są jeszcze 2 pliczki z mapami:
mapa_nadawcow
mapa_odbiorców , a w nich odp. np

zawada w xxx.pl    OK
kluczowi1 w xxx.pl   klasa

I teraz zawada może wysłać na kluczowi, a inni nie. To nie jest
bezpieczne bo jak już napisałeś przed zmianą From autoryzacja nie
uchroni, a zatem może jakoś użytkownika z IP powiązać??

Dzięki za pomoc i cierpliwość ;-)