sylpheed-claws i transfer encoding

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 13 Cze 2003, 08:40:32 CEST

On Thu, Jun 12, 2003 at 09:27:05PM +0200, Piotrek 'Drozdo' Drozdowski wrote:
> No wlasnie chodzi o to ze jak mam pliterki to nawet jak _ustawie 8bit_ to
> i tam maile wylatuja jako base64, w zaden sposob nie moge ustawic 8bit, a
> AFAIK maile z pliterkami powinny latac jako 8bit?

O to chodzi że nie powinny. Właściwie czemu upierasz się przy tych 8bit.

> I odnosnie odpowiedzi Jacka - jesli sa pliterki to chyba _ma_ byc 8bit a

Niby czemu? To jest tylko kodowanie podczas przesyłu. MUA u adresata to
powinien rozkodować i wynik będzie taki sam jak wysłana wiadomość.

> nie jakeis base64 czy quoted printable?

Base64 nie ma sensu, gdy tylko niektóre znaki nie mieszczą się
w 7 bitach, a tak jest z polskim tekstem. Quoted-printable to
najodpowiedniejsze kodowanie dla polskich maili.

Pozdrowienia,
	Jacek