UPS

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.one.pl
Pon, 16 Cze 2003, 12:08:35 CEST

Dnia pon 16. czerwiec 2003 11:49, peem napisał:
> Zasadniczo - z własnego doświadczenia ze stareńkim UPSem Fideltronika
> F650Pro wygląda to tak : z tyłu UPSa jest taki dip-switch z którego
> jeden przełącznik ma za zadanie podnieść UPSa po powrocie zasilania
> (bądź nie w zależności od położenia :) ). Jak się UPS podniesie, to
> podnosi się też system. Tyle, ze ja mam system na AT a nie ATX - tu
> będzie trudniej, bo faktycznie trzeba wysłać sygnał wakeup, skoro
> wyłączył się system, a nie nastąpił regularny ACfail. Ale po kablu
> chyba coś śle, bo jak inaczej działałby monitoring ?? I na koniec, bo
> [...]

Przy ATX-ach wszystko zależy od BIOS-u.
Mamy tak zrobione parę serwerów,
że UPS kłądzie system po odpowiednio długim braku zasilania
a po powrocie komp/system wstaje.
Bez obsługowa maszynka.
Nawet kiedyś gdy była przez jakiś czas potrzeba wyłączania serwera,
powiedzieliśmy pani żeby wyłączała wtyczkę UPS-a z prądu
poczym następował ładny shutdown a rano odwrotna operacja i start sprzętu
i systemu.
UPS-y głównie Fideltronika, gdzieś tam też EVER NET.

--
Grzegorz Pietrzak
grzes w artikon.one.pl.bezspamu