problemy z devfs

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pon, 16 Cze 2003, 18:44:11 CEST

On Mon, Jun 16, 2003 at 05:50:16PM +0200, Paweł Gołaszewski wrote:
> :)
>
> Różnica jest taka, że całość jest robiona w userlandii przez małego
> demona. AFAIR to robi on normalne wpisy w /dev/
>
> Całość jest podobno _znacznie_ prostsza i łatwiejsza w utrzymaniu, a ma
> zalety i devfs i starego /dev

Zdaje się że devfs potencjalnie umożliwiało pozbycie się ograniczenia
numerków major, których niedługo może zabraknąć, a także uniknięcie
konfliktów w numeracji. A robienie zwykłych wpisów w /dev w userland
tych zalet napewno nie ma.

Według mnie devfs to jest to co trzeba, tylko nienajlepiej jest teraz
zrobione. I to nawet nie sam "engine", ale wsparcie w sterownikach.

/dev/{scsi,ide}/..., /dev/cdroms/... to IMHO genialne rozwiązania, mimo
że długie ścieżki do urządzeń są czasem niewygodne.

Pozdrowienia,
        Jacek