Brak DNS i długi start Apacha

Łukasz Jazgar ljazgar w interia.pl
Czw, 6 Mar 2003, 18:06:30 CET

Mam komputer niepodłączony na stałe do sieci. Wdzwaniam się czasem
modemem do Tepsy. W związku z tym mam w resolv.conf ustawione adresy
serwerów DNS Tepsy.
Drażni mnie to, że Apache i Exim strasznie długo się odpalają. Wiem, że
jest to związane z tym, że próbują one odpytywać serwery DNS, które
zazwyczaj są niedostępne.

W /etc/hosts mam ustawione:
127.0.0.1	localhost
192.co.st.am	tytan

W host.conf:
order hosts,bind
multi on

Kiedy robię np. ping tytan lub ping localhost odpowiedź dostaję
natychmiast, z prawidłowymi numerami IP.

Zapuściłem 'strace httpd' i kolejność operacji jest następująca:
1. Otwarcie i przeczytanie /etc/hosts
2. Otwarcie i przeczytanie /etc/resolv.conf
3. Wysłanie datagramu UDP do serwera DNS. W treści jest 'tytan' bez
żadnych dodatków typu '.domena'.
4. Dluuuuuuuuuuuuugie czekanie :(

Co mogę mieć źle ustawione? Czemu Apache nie rozwija nazwy przez /etc/hosts?

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki

Pozdrawiam
Łukasz Jazgar