Samba+PDC

Pią, 7 Mar 2003, 19:06:49 CET

On Fri, 7 Mar 2003, Marcin Bohosiewicz wrote:

> Duzo, chocby to ze serwery musza miec odpalone dodatkowe demony,
> do ktorych dostepu trzeba chronic na firewallu.

Bzdury pleciesz. Jeżeli masz nawet jedna karte sieciową to możesz robić
tak jak ja, że w definicji iterfejsu masz kilka IP. Jedno z nich jest na
sieć wewnętrzną, a w definicji telnetd dla rc-inetd masz

INTERFACES=IP.na.sieć.wewnętrzną

Żadne FW do tego nei ejst potrzebne.

> Zreszta... ztcp obecna Twoja samba tez nadaje sie ladnie do nękania,
> bo smbclient -L wuch.zie.pg.gda.pl dziala ;P

wun jeśli już. Hosta o nazwie wuch wogóle nie ma.

$ smbclient -L wun.zie.pg.gda.pl
added interface ip=153.19.33.23 bcast=153.19.33.255 nmask=255.255.255.0
error connecting to 153.19.40.200:139 (Connection refused)
Error connecting to 153.19.40.200 (Connection refused)
Connection to wun.zie.pg.gda.pl failed

a dlatego, że smb.conf jest:

interfaces = eth1 eth2
bind interfaces only = yes

A interfejs zewnętrzny to eth0. Tak jest od ca~ dwuch lat.
(nasłuhiwanie na eth0 było do momentu kiedy mi nie zwróciłeś te jakieś
dwa lata temu że tak właśnie jest).

> Czekaj, nie rozumiem: najpierw mowisz ze pam_smb jest zle, bo umie czytac
> tylko jedna baze, a potem ze zle ze kilka.

Nie rozumiesz. Powtórze w takim razie, że mi nie chodzi o ciągnięcie
użytkowników i haseł z kilku PDC tylko o to żeby na jednym serwerze
obsługiwać kilka grup roboczych i dla nich mieć różne definicje zasobów
ale żeby te kilka grup roboczych używało jednej bazy użytkowników i haseł
i żeby to była to baza zintegrowana z zasobami dostępnymi dla Linuxów i
Solków.

> Jaka dla Ciebie roznica jest miedzy /etc/samba/smbpasswd jako plikiem z
> haslami a /etc/shadow ?

Duża. Jeżeli nie muszę mieć na jednej maszynie /etc/samba/smbpasswd to
wolę tego nie mieć. Jeżeli na maszynę z sambą mogę przesłać plain tekstek
hasło, tutaj wygenerować skrót i pzrekazać win* klientowio informację że
login/hasło jest OK to to jest to o co mi chodzi bo upraszcza mi to także
potencjalnie sprawę iontegracji z NIS. O ile wręcz do samby możnaby użyć
tego co jest pzrechowywane według nis.scheme z LDAP to to by już wogóle
rozwiązywało sprawę w sposób jednolity.

> A jak komus przez to Windows sie rozsypie?

A jak mert od Ciebie walnie zaraz meteroryt ?
Mówisz o czymś realnym co należy uwzględniać wstając z rana z łóżka czy
tylko o czymś hipotetycznym ?

kloczek