Brak DNS i długi start Apacha

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Pią, 7 Mar 2003, 22:52:37 CET

On Fri, 7 Mar 2003, Łukasz Jazgar wrote:

[...]
> * Jeśli porównywać operacje systemowe wykonywane przez telneta i pinga
> (ktory dziala tak jak trzeba), to wszystko jest dokładnie tak samo, aż
> do czytania hosts. W pingu czytanie konczy sie po pobraniu pierwszej
> porcji, swiadczace o tym, znalazł czego szukał. Po tym wysyłany jest już
> pakiet ICMP.
> W telnecie hosts są czytane do samego końca, co świadczy o tym, że nie
> znalazł czego szukał. Tylko czemu?

Kiedyś pisałem już z podobnym problemem - ssh pomimo wpisu w hosts i tak
pytało dnsa, a ping nie.

Różnica między nimi polega na tym, że ping do sprawdzenia adresu używa
gethostbyname(), a ssh/telnet/... używają getaddrinfo().

[...]

> Mam wrażenie, że coś jest skopane w bibliotekach.

Ja też :)

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :