Plywajacy ekran w X-ach

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Sob, 8 Mar 2003, 14:56:37 CET

Witam

Coś nie chce mi balsa cytować z utomata tego listu, ciekawe, że inne
działają, wioęc pozwolę sobie fragment tutaj wkleić:

> Monitor: LG Flatron 795FT Karta gfx: ATI Radeon 8500 LE
> Problem:
> Po wejsciu w wyzsze rozdzielczosci (1280x1024 w 85Hz) obraz zaczyna
> plywac. Im
> jasniej tym bardziej plywa: na bialym widac to najlepiej. W Windows
> XP nic nie plywa przy tych samej rozdzielczosci i glebi kolorow, wiec
> chyba chodzi o sekcje Monitor w XF86Config.

Prawdopodobnie windows ma sterownk do monitora i zna trochę lepiej
jego mozliwości niż XFree może to po ddc odczytać. Najlepiej bedzie
pobawić się narzędziem modeline i spróbowć osiągnąć dokładnie
takie same czasy odświeżania jak pod windowsem. I wtedy było by OK,
tak mi się wydaje. Mam Radeon 9000 i na moim monitorze do
rozdzielczości 1920x1440 nic nie pływa :) choć obraz wtedy już
mruga bo czestotliwośc odświeżania jest nędzna. Ale w 1600x1200 bez
problemu 85HZ daje :)

				Artur