Umożliwić shutdown

Michał Kaps ciril w faf.net.pl
Sob, 8 Mar 2003, 16:35:51 CET

Dnia sob 8. marca 2003 16:28, Falkon napisał:
> A gdzie można znaleźć jakiś opis sudo.
> Chodzi mi o ustawienia w plikach konfiguracyjnych. W dokumentacji jest to
> trochę pokręcone i mało z tego wynika. Ale czy mółgby mi ktoś napisać co
> należy wpisać, żeby dany użytkownik mógł uzywać halt. Pozdrawiam
Jak wpiszesz 'visudo' to masz na dole pliku przyklady zastosowania. Jest tez
flaga NOPASSWD, ktora umozliwia wykonanie visudo bez koniecznosci wpisywania
hasla roota (z twojego posta wnioskuje ze o to ci chodzi).

Sprobuj czegos takiego:

user:	maszyna = NOPASSWD: /sbin/halt -t now

--
Michał Kaps
FafNetowy SysAdmin