Po co DHCP ?

Bonder bondpld w inf.sgsp.edu.pl
Pon, 10 Mar 2003, 14:24:49 CET

On Mon, 10 Mar 2003 14:19:11 +0100 (CET)
Jakub Urbaniak <kuba w ski.slupsk.pl> wrote:

> Witajcie ponownie :)
>
> Jestem jednym z wielu administratorow sieci na SDI + LAN.
> Zastanawia mnie po co w ogole ktos w sieciach tego typu stawia DHCPD ?
>
> Poza korzyscia dla uzytkownika, ktory nie musi pamietac i wpisywac
> swoich ustawien sieciowych w windowsie nie widze innych.
>
> Nawet wydaje mi sie, ze trudno "namierzyc" potem komputer konkretnego
> klienta, zeby np przegrac cos przez ftp.

To zależy jak jest skonigurowane DHCP, bo mogą być numery IP z
MACadresami na stałe powiązane.
Po co to się robi. Zeby wprowadzić ustaienia globalne, np. pada server
DNSu i nie muszisz latać po wszystkich i im ustawiasz, dodajesz winsa i
elegancko u wszystkich ustawiasz z automata

itp.

Bonder