PLD - kilka pytan

reddeath reddeath w o2.pl
Sob, 15 Mar 2003, 14:31:05 CET

Witam

Jestem nowy na liscie ale mam juz pytania:

1. Gdy siedzie na consoli dluzej niz 60 minut wyskakuje mi komuniktat w

ramce i po chwili wszystkie moje console wylaczaja sie. Po ponownym

zalogowaniu wyskauje znow tekst w ramce i sie wylaczaja. Dopiero po

reboocie wszystko dziala. Czy ktos wie jak mi pomoc ?

2. Przy kompilacji(./configure) alsa-driver-9.1-1 wyskakuje mi

checking for kernel version... The file

/lib/modules/2.4.19/build/include/linux/version.h does not exist.

Please, install the package with full kernel sources for your distribution

or use --with-kernel=dir option to specify another directory with kernel

sources (default is /usr/src/linux).

zainstalowalem zrodla kernela(kernel-source-2.4.19-2.8) ale nadal to nie

dziala.

3. Przy instalacji z poldka kernel-headers-2.4.19-2.8 wyskakuje mi blad:

1:kernel-headers bł?d: unpacking of archive failed na pliku

/usr/include/linux: cpio: unlink nie powiodło się -Jest katalogiem

jak to naprawic ?

4. Zgralem na sile naglowki z kernel-headers do /usr/include/ i teraz

przy kompilacji nie raz psize ze nie ma naglowkow. Wtedy wchodze do

pakietu kernel-headers i znow zgrywam i jest zapytanie zy zastapic pliki

daje nie. I zaczyna wszystko dzialac :) widzi naglowki ale czemu tak jest ?

5. zainstalowalem gpm i robie gpm -m /dev/mouse -t ps/2 i jest myszka w

consoli. Jednak po rebocie jest ale dzial skokowo tzn po ruszeniu

zaznacza polowe ekranu. Dopiero jak zrobie killall gpm i potem znow gpm

-m /dev/mouse -t ps/2 zaczyna dzialac. MOzna jakos to mzienic > MOze

wyalczyc gpm z rc.d ? Ale jak ?

to juz wszystko bardoz prosze o pomoc. Z gory wszysktim dzieki.

pozdrawaim Lukraf