2 łącza do internetu

Robert Święcki jagger w ustronie.pw.edu.pl
Wto, 18 Mar 2003, 17:22:15 CET

Dnia wto 18. marzec 2003 10:56, Paweł Gołaszewski napisał:

> Myślnik, a nie przecinek :)

niezupełnie ;)

-j SNAT --to-source <1ip> --to-source <2ip>

myslnik odgrywa trochę inną rolę.

> To jednak nie do końca jest to co mi potrzeba.
>
> Fajnie działa, rozdziela ruch pomiędzy interfejsami, ale jest drobny
> problem. Jak jeden interfejs padnie to połowa ruchu ginie.

wrzuć do crona sktypt, który w zalezności od stanu łącza ustawi odpowiedni
łańcuch iptables, niestety w linuxie detekcja stanu łącza nie wpływa na
zmiany w tablicach routingu a jedynie w zalezności od sterownika mamy ślad
w klogu, możesz też próbowac bawić się mii-tools, lub czym chcesz, w
związku z faktem niewpływania stanu łacza na routing w linuxie nie ma
możliwości kierowania ruchu na łacze dostępne. Działanie/niedziałanie łacza
musisz ocenic sam (pingiem, mii-tools, narzędziami z www.scyld.org).

Możesz spróbować korzystać w takim przypadku z zebry i np ospfd ale w router
na drugim końcu także musiałby mieć włączony ospf.
--
	Pozdrowienia, Robert!

And we know deep down there's no other way
No trust, no reasoning, no more to say [IM]