2 łącza do internetu

Paweł Gołaszewski blues w ds6.pg.gda.pl
Wto, 18 Mar 2003, 19:10:30 CET

On Tue, 18 Mar 2003, Robert Święcki wrote:
> wrzuć do crona sktypt, który w zalezności od stanu łącza ustawi
> odpowiedni łańcuch iptables, niestety w linuxie detekcja stanu łącza nie
> wpływa na zmiany w tablicach routingu a jedynie w zalezności od
> sterownika mamy ślad w klogu, możesz też próbowac bawić się mii-tools,
> lub czym chcesz, w związku z faktem niewpływania stanu łacza na routing
> w linuxie nie ma możliwości kierowania ruchu na łacze dostępne.
> Działanie/niedziałanie łacza musisz ocenic sam (pingiem, mii-tools,
> narzędziami z www.scyld.org).

Takie coś to już wymyśliłem... ale to chyba nie o to chodzi :(

Skryptami to jest naprawdę zabawa i nie o to chodzi... można, oczywiście i
nie będą one skomplikowane (nawet jednolinijkowcem to da się chyba
zrobić...)

Aż jestem zdziwiony, że nie ma takich rozwiązań, bo jak pierwszy raz
usłyszałem o tym to w ciemno byłem pewien, że się da coś takiego. A widzę,
że nie za bardzo.... śmieszne...

> Możesz spróbować korzystać w takim przypadku z zebry i np ospfd ale w
> router na drugim końcu także musiałby mieć włączony ospf.

Jak już mówiłem, nie mam dostępu do routera po drugiej stronie, a ospf tam
nie chodzi (na tym interfejsie).

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...