Czy jestesmy bezpieczni?

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Czw, 20 Mar 2003, 21:27:40 CET

Mniej wiecej Thu, Mar 20, 2003 at 04:01:29PM +0100, zainteresowany look rzekl:

> Jak ktoś używa starego grsec'a to tam jest coś takiego jak restrict_ptrace.
> Dlatego nie zmieniam kernela :-)

Hmm a u mnie nie działa exploit włączenie lub wyłączenie restrict_ptrace
kładzie go na różne sposoby :-)
jajko 2.4.18 z PLD kompilowane po swojemu

no chyba że mam coś starego
/*
 * Linux kernel ptrace/kmod local root exploit
 *
 * This code exploits a race condition in kernel/kmod.c, which creates
 * kernel thread in insecure manner. This bug allows to ptrace cloned
 * process, allowing to take control over privileged modprobe binary.
 *
 * Should work under all current 2.2.x and 2.4.x kernels.
 *
 * I discovered this stupid bug independently on January 25, 2003, that
 * is (almost) two month before it was fixed and published by Red Hat
 * and others.
 *
 * Wojciech Purczynski <cliph w isec.pl>
 *
 * THIS PROGRAM IS FOR EDUCATIONAL PURPOSES *ONLY*
 * IT IS PROVIDED "AS IS" AND WITHOUT ANY WARRANTY
 *
 * (c) 2003 Copyright by iSEC Security Research
 */

--
Zbyniu