Czy jestesmy bezpieczni?

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Pią, 21 Mar 2003, 10:37:41 CET

Mniej wiecej Thu, Mar 20, 2003 at 09:43:11PM +0100, zainteresowany Andrzej Szombierski rzekl:

> a masz może randomized pids? bo jak tak to ten sploit nie przejdzie :)

kernel.grsecurity.restrict_ptrace = 0
kernel.grsecurity.rand_pids = 1

[zbyniu w altus tmp]$ ./bla             # tu chwila zastanowienia
[-] Fatal error: Unknown error 125
Unicestwiony
[zbyniu w altus tmp]$

kernel.grsecurity.restrict_ptrace = 1
kernel.grsecurity.rand_pids = 0

[zbyniu w altus tmp]$ ./bla
[-] Unable to attach: Operation not permitted
Unicestwiony
[zbyniu w altus tmp]$

z wyłączonym jednym i drugim oczywiście działa
z włączonymi obydwoma oczywiście nie działa

ale z wyłączonymi i z
drwxr-x---  292 root     proc            0 01-31 18:34 /proc/
też nie chodzi, nawet z usera z grupy proc!

ale z wyłączonymi i z
drwxr-x--x  297 root     proc            0 01-31 18:34 /proc/
juz z takiego bez proc również wchodzi.... ale ufo :-)

--
Zbyniu