Mógłby mi ktoś pomóc z portem równoległym?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 23 Mar 2003, 02:16:56 CET

Chciałbym skorzystać z dwukierunkowości portu równoległego. W tym celu muszę
użyć urządzenia /dev/parport0. Problem polega na tym, że nie wiem co
zrobić, żeby mi się to udało. Mam tak:

# dmesg | grep parport
parport0: PC-style at 0x378 (0x778) [PCSPP,TRISTATE]
parport0: irq 7 detected
lp0: using parport0 (polling).

czyli niby powinno być OK, ale z drugiej strony:

# cat /dev/parport0
cat: /dev/parport0: Nie ma takiego urządzenia

czyli nie można się dostać do tego. W logach natomiast dostaję:

Mar 23 02:06:05 ciri modprobe: modprobe: Can't locate module char-major-99

Próbowałem zrobić alias zarówno do parport, parport_pc jak i lp. Nic z tego.
Oczywiście docelowo nie będę wykorzystywał tylko polecenia cat. Jest mi to
prawdopodobnie potrzebne do poprawnej komunikacji mojego Atari Portfolio z
DosEmu albo dos-em odpalonym pod VMware. Piszę "prawdopodobnie", bo nie
udało mi się odpalić transmisji danych z użyciem /dev/lp0.

Wie ktoś może, jaki alias trzeba zrobić na char-major-99? Albo jak inaczej
dostać się do surowego portu równoległego?
--
                                                               Łukasz Maśko
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                                    ICQ:146553537