ppp

Krzysztof Drewicz hunter w pld.org.pl
Nie, 23 Mar 2003, 18:09:43 CET

On Sun, Mar 23, 2003 at 02:38:38PM +0100, Adam Zaleski wrote:

> za pomoca PAP'a. Hasla mam normalnie w pap-secrets
> i tu zaczyna sie problem..

> logina i hasła. Nie mam najmniejszego pojecia w jaki sposób
> mógłbym ustawic ograniczenie, polegajace na tym ze
> z jednego loginu i hasla moze byc tylko raz w danej
> chwili zalogowana osoba..

$ man pam

powinno w sumie to wyglądać tak:

# cat /etc/pam.d/ppp:

#%PAM-1.0
auth       required	/lib/security/pam_nologin.so
auth       required	/lib/security/pam_unix.so
account    required	/lib/security/pam_unix.so
session    required	/lib/security/pam_unix.so
session    required /lib/security/pam_limits.so debug conf=/etc/security/my-ppp.conf

# echo "*	maxlogins hard 1" >> /etc/security/my-ppp.conf

> P.S W chwili obecnej nie wchodzi w gre zmiana autoryzacji z pap
>     na autoryzacje przez /etc/passwd to bylaby zmiana polegajaca

A s/zmiana/dodanie/ wchodzi w grę ?

ps.
Jeśli nie pozwalasz luserkom na pracę interaktywną to możesz spokojnie
pomyśleć nad dodaniem limitu logowań 'system-wide' w
/etc/security/limits.conf

h.

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej