Mógłby mi ktoś pomóc z portem równoległym?

Radoslaw Kojdecki radek w media-com.com.pl
Pon, 24 Mar 2003, 10:01:44 CET

On Sun, 23 Mar 2003, Łukasz Maśko wrote:

> Chciałbym skorzystać z dwukierunkowości portu równoległego. W tym celu muszę
> użyć urządzenia /dev/parport0. Problem polega na tym, że nie wiem co
> zrobić, żeby mi się to udało. Mam tak:
>
> # dmesg | grep parport
> parport0: PC-style at 0x378 (0x778) [PCSPP,TRISTATE]
> parport0: irq 7 detected
> lp0: using parport0 (polling).
>
> czyli niby powinno być OK, ale z drugiej strony:
>
> # cat /dev/parport0
> cat: /dev/parport0: Nie ma takiego urządzenia
>
> czyli nie można się dostać do tego. W logach natomiast dostaję:

> [...]

Dosemu mozesz ustawic tak ze badzaie pisal bezposrednio do portow. Musisz
miec odladowane wszystkie moduly parport wtedy i niestety SUID root'a.
Odpalalem tak kiedys ZIP'a (naped) pod DosEMU.

pozdro.,

Radek
Media-Com Sp. z o.o.                       43-100 Tychy, ul. Długa 19
http://www.media-com.com.pl/                    info w media-com.com.pl