MySQL - problem z odpaleniem

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Wto, 25 Mar 2003, 09:29:47 CET

Użytkownik Linux User napisał:
> Witam, mam problem z bazami mysql. Podczas automagicznego uruchamiania
> systemu wszystko jest oki, jesli poźniej wpisze mysql to error 1045: Access
> denied for user: 'root w localhost' (Using password: NO)

o ile dobrze pamiętam to mysql z pld nie ma użytkownika root tylko
mysql, na dodatek ten uzytkownik świerzo po instalacji nie ma hasła :)

czyli dostanie się do bazy powinno wyglądać tak:

$ mysql -u mysql

lub jeśli nadałeś mu hasło (co warto zrobić, a o co prosi po inicjacji)

# mysql -u mysql -p

Czemu natomiast się wywala.. tego nie wiem :( Ale może warto by
przeczytać to "Security" o którym mówi :)

M.