SKB

Paweł Gołaszewski blues w ds6.pg.gda.pl
Wto, 25 Mar 2003, 14:58:50 CET

On Tue, 25 Mar 2003, Kif wrote:
> Mam tak:
>
> cache_dir /var/cache/squid diskd 4000 16 256
>
> Dyski to 6 x 9GB SCSI

Na szybkich dyskach polecam aufs

cache_dir aufs /var/cache/squid 139950 64 1024
cache_dir aufs /var/cache/squid1 18900 16 256
cache_dir aufs /home/squid 20000 32 512

I chodzi mi to bezproblemowo (ten ostatni spool jest tylko dlatego, że
miałem trochę wolnego miejsca i nie chciałem, żeby mi odłogiem leżało).

> Dziwne... dopóki nie ma dużego ruchu, squid działa bez problemu. Gdy
> puszczę na niego duży ruch (2 klasy adresowe) ogólnie działa bez
> problemu, ale po kilku minutach obciążenie procka (PIII 733) przez squid
> wynosi 99%, zrywa mi sesję ssh, a maszyna po jakimś czasie ponownie
> pracuje bez problemu. Wykorzystanie pamięci niezależne od zmian
> cache_mem wynosi 20-30%.

Ja mam 2000 użytkowników korzystających z tego. Dzienny przerób to ponad
15G. Procek to teraz PIII 1G (drugi jest wyjęty bo uszkodzony) i jest
obciążony średnio 15-20%.

Po restarcie zawsze masz indeksowanie spoola i dlatego wtedy jest bardzo
duże obciążenie, ale żadnych sesji zrywać nie powinno (u mnie tego nigdy
nie robiło, nawet na stary PPro 180).

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...