mini-howto: postfix + amavis + clamav

Adam Zaleski netlest w netlest.net
Nie, 30 Mar 2003, 22:56:36 CEST

Dnia pią 28. marzec 2003 23:17, Tomasz Buziak napisał:

> Gdy ktos zazyczy sobie powiadomienia po polskiemu to musi zagrzebac w pliku
> /usr/sbin/amavis.postfix, gdzies przy koncu sa szablony ktore mozna sobie
> wyedytowac po sfojemu.

A jesli ja mam odhaszowane szablony w pliku konfiguracyjnym:

$notify_virus_sender_templ= read_text('/var/amavis/notify_virus_sender.txt');
$notify_virus_admin_templ = read_text('/var/amavis/notify_virus_admin.txt');
$notify_virus_recips_templ= read_text('/var/amavis/notify_virus_recips.txt');

I uzywam w szablonie np *virus_recips.txt plain textu z informacja
o wirusie to amavis wysyla informacje poprawnie. a jesli uzywam
w tym pliku znakow specjalnych  typu np ... %v - ostatnie
informacje zwrócone przez skaner albo.. %V - nazwa znalezionego wirusa,
oglnie.. jesli uzyje jakiegokolwiek znaku specjalnego to powiadomienie nie
dochodzi  tylko zostaje wyslane do kolejki pocztowej i tam czeka na lepsze
czasy.  Wywala mi w logach error w MIME.. Dlatego wlasnie dostalem
informacje kilka razy i wszystko sie zapetlalo. Jak mam plain text jest ok..

-- cut --
virus_or_banned quar+notif FAILED: Bad RFC822 field name 'C0c0 451 4.5.0  at
/usr/lib/perl5/site_perl/5.8.0/MIME/Entity.pm line 627 at /usr/sbin/amavisd
line 3762, <GEN4> line 3927.)