bridge

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Śro, 7 Maj 2003, 18:43:10 CEST

On Tue, 6 May 2003, Michał Margula wrote:

> Witam
>
> Wkrótce będe musiał odpalić bridge na kilku sieciówkach i w związku z tym mam
> dwa pytania:
>
> 1) Czy interfejs br0 będzie się zachowywał jak normalny interfejs sieciowy, a
> w szczególności czy:
> - zadziałają static arp
> - zadziałają regułki iptables
> - zadziała tc
>
> 2) Czy jeśli mam jako br0 interfejsy eth1 - eth4 to czy mogę uruchamiać reguły
> filtrowania dla ethX, które będą bez adresów IP (np cięcie jakichś portów).

to może zależeć od kernela - mnie się coś takiego udało zrobić na własnym
2.4.kilkanaście

tu jest sporo informacji na ten temat:
/usr/share/doc/bridge-utils-*/FIREWALL.gz

a ja się jeszcze podepnę: czy da się ustalić adres MAC z którego bridge
wysyła pakiety (te z lokalnej maszyny) - męczyłem się z tym kiedyś jak na
innej maszynie miałem statyczne arp

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :