iproute2 i dwa lacza

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Czw, 8 Maj 2003, 10:04:13 CEST

On Wed, 7 May 2003, Kacper Jurak wrote:
> From: Arkadiusz Chomicki <chomar w wla.pl>
> # mam siec z dostepem do internetu przez dwa lacza od niezaleznych od
> # siebei opreatorow
> # mam tez kilka ip od nich i chcialbym przy pomocy iproute2
> # skonfigurowac tak siec by uzytkownicy z ip jednego operatora
> # wychodzili w swiat jedna brama a drudzy druga brama
> # nat dziala poprawnie tzn rutuje tam gdzie jest default
> # jednak juz bez nata sa problemy
>
> W Advanced Routing Howto jest ładnie opisane.

Fakt, ładnie opisane i nawet działa ........ tyle że 5min.
Po mniej więcej takim czasie trzeba zrobić: ip r flush cache
żeby znowu działało. :( Piszę o przypadku użycia komendy:
ip r a default scope global equalize nexthop via x.x.x.x dev eth0
weight 8 nexthop via y.y.y.y dev eth2 weight 1
czyli balansowania łącza.

pzdr
Stacho Pal