ifhp + Brother

Krzysztof Drewicz hunter w raszyn.pl
Czw, 8 Maj 2003, 22:24:25 CEST

Zachciało mi się accountingu na drukałce HL-1030 (zubożałej HL-1250).

Drukałka umie się spowiadać ze stanu bębna/tonera:

#!/bin/sh

/etc/rc.d/init.d/lpd stop

OUT=/root/hl1030/$(date +%m-%d)

echo -ne "\033%-12345X w PJL \n" >/dev/lp1
echo "@PJL INFO PAGECOUNT" >/dev/lp1
head -2 </dev/lp1 > $OUT
echo "@PJL INFO DRUMLIFE" >/dev/lp1
head -2 </dev/lp1 >> $OUT
echo -ne "\033%-12345X" >/dev/lp1

/etc/rc.d/init.d/lpd start

$ cat $OUT
@PJL INFO PAGECOUNT
PAGECOUNT=4668
@PJL INFO DRUMLIFE
DRUMLIFE=4668

Ustawiłem sobie w lprng of=ifhp:
lp:tc=.common:server:lp=/dev/lp1
  :af=accounting_log
  :of=|/usr/lib/lpfilters/ifhp

A w /etc/ifhp.conf umieściłem różne wariacje odnośnie PJL,
nawet wykomentowałem użycie innych komend niż INFO, ale nic się nie
dzieje, tzn w /var/spool/lpd/lp/status jest nadal zaklęte '-p0' tak
jakby drukarka nie umiała powiedzieć ani be, ani me.

ifhp uruchomiony z palca:
[root w patrycja bin]# /usr/lib/lpfilters/ifhp
12345X w PJL
@PJL ECHO 14874 w 2003-05-08-22-25-27.824
@PJL INFO PAGECOUNT
12345X

Ma ktoś pomysł co może być nie tak?

h.

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej