2.4.20 + ReiserFS = kaszana

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Wto, 13 Maj 2003, 09:22:35 CEST

On Mon, May 12, 2003 at 11:41:18PM +0200, Bartłomiej Ogryczak wrote:
> Ok, a jaka jest w takim razie sensowna i stabiln alternatywa dla
> ReiserFS? XFS? Ext3?

IMHO ext3. ext2 to sprawdzony system plików z bardzo sprawnym fsck
(w przeciwieństwie do riserfs) i bardzo dobrze zintegrowany z resztą
kernela. ext3 to tylko rozszerzenie or journal, który załatwia to co
trzeba, nie psując reszty.

ReiserFS może jest dobry, ale tylko dopóki się nie rozjedzie. Mnie
zawsze rozjeżdżał się w ciągu tygodnia od zainstalowania (w
najróżniejszych wersjach, na najróżniejszych kernelach).

XFS był nieco na siłe dołączany do kernela, bo nie bardzo do niego
pasował. Z tego wynikały najróżniejsze problemy na początku jego
istnienia w Linuksie. Teraz może jest lepiej, ale moje uprzedzenia
zostały.

JFS ma tę zaletę, że działa na 2.2 i nie jeste reiserFSem. Z wad
zauważyłem to, że nie obsługuje quoty, ale może jest tego więcej.

Pozdrowienia,
	Jacek