Co się dzieje z ark (z KDE) na moim kompie - prośba o pomoc?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 12 Maj 2003, 01:59:46 CEST

Dnia pon 12. maj 2003 00:32, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk napisał:

> Ja bym to potraktował przez strace -f -o plik.tmp

OK. No to jest tak. Zrobiłem co napisałeć. W logu znalazłem, że po forku
jest odpalane polecenie "/bin/sh -c which tar". Analiza zdefiniowanych
aliasów wykazała, że jest "skądś" w systemie alias which='type -path', a
ponadto type='whence -v'. No i chyba wszystko jasne. System próbuje odpalić
w sumie "whence -v -path" i się dlatego wysypuje.
Usunąłem alias i działa. Dzięki za podpowiedź z tym -f do strace. Próbowałem
coś tym robić wcześniej, ale nie wiedziałem o tej opcji. A ponieważ exec
odpala się zwyczajowo po fork-u, nie mogłem nic ciekawego zaobserwować. Ale
już jest OK.

Pozdrawiam.
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                       GG:                2441498